کنترل خشم و خشونت

کنترل خشم و خشونت = زندگی بهتر

کنترل خشم و خشونت

کنترل خشم و خشونت = زندگی بهتر

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

چگونه عده ای خشونت را می آموزند ؟

شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۰۶:۳۸ ب.ظ | Mr.Punk | ۲ نظر

 

 بیشتر مسایل خشونت آموزشی نیست. بلکه فوران درونی افرادی است که دچار نوعی عصبیت که بیشتر از نوع خودخواهی و یا حسادت است می ­باشد.

اما باید این مسئله را بدانیم که خشونت­ ها به شکل ­های مختلفی ممکن است به دیگران نیز سرایت کند. شکل ­های مختلف سرایت خشونت به دیگران را می ­توانیم به چند دسته تقسیم کنیم:

 

 الف) خشونت­ هایی که توسط خانواده به فرد تزریق می ­شود.

 

ب)خشونت­ هایی که اجتماع به فرد تزریق می­ کند

 

ج) خشونت­ هایی که توسط سیاسیون به جامعه تزریق می­ شود.

 

الف) خشونت­ هایی که از طریق خانواده به فرد تزریق می­ شود: این خشونت­ ها شاید ساده­ ترین و پیش ­­پا افتاده­ ترین شکل خشونت­ ها باشد. خشونتی که پدر و مادر به شکل­ های مختلف به فرزندان منتقل می­ کنند در حالی که شاید اصلاً چنین تصمیمی نداشته باشند. درگیری لفظی بین پدر و مادر در حضور فرزندان، درگیری فیزیکی بین پدر و مادر در حضور فرزندان، دیدن جای زخم­ های پدر و یا مادر توسط فرزندان به خاطر درگیری فیزیکی چه این درگیری در حضور فرزندان باشد یا نباشد، تعریف­ هایی که والدین از خشونت­ هایی که توسط دیگران انجام شده و .... البته این خشونت­ ها همچنان که گفتم نشان از این نیست که فرد خشونت را خود بر دیگران مرتکب شود. وقتی فرد دچار وحشت یا ترس از سویی و یا بی­ خیال شدن نسبت به خشونت­ ها از سویی دیگر بشود این خود نوعی خشونت به حساب می ­آید.

در واقع هیچ فردی نیست که بگوید عاری از خشونت است. بلکه همه ما به نوعی دچار خشونت هستیم. توضیحات تکمیلی را در ادامه ارائه می­ کنم.

ب) خشونت­ هایی که اجتماع به فرد تزریق می­ کند: این خشونت نیز همچون مورد قبلی با همان شیوه­ ها به فرد منتقل می­ شود. تنها تفاوت آن است که به جای خانواده، این بار افراد جامعه خشونت را به فرد تزریق می ­کنند. اما همچون مورد قبل این قبیل خشونت­ ها گذرا و سطحی هستند.

ج) خشونت­ هایی که سیاسیون و خواص جامعه به فرد منتقل می ­کننداین گونه خشونت­ ها بسیار عمیق، تأثیرگذار، کینه­ پرور، جان­ فرسا و دارای گستردگی بسیار هستند. پیچیدگی آن­ها نیز بسیار زیاد است. این خشونت­ ها از طرق مختلف به خصوص رسانه ­ها به جامعه منتقل می ­شود. بازی ­های رایانه­ ای، فیلم­ ها، اخبار، تحریک احساسات مذهبی، تحریک احساسات ملی، قومی و محله­ ای، ایجاد حسادت بین مردم و اختلاف ­افکنی­ ها برای رسیدن به قدرت و سلطه بیشتر از این دست هستند.

  • Mr.Punk

نظرات  (۲)

  • گرافیست ارشد
  • ممنون ، فقط چون صفحه و فونتش هم سیاه ، نمیشه خوند !!
    پاسخ:
    خیلی ممنون بابت اطلاع دادنتان
  • گرافیست ارشد
  • سپاس از شما ، الان خیلی بهتر شده ..
    راستی دوست داشتید ما رو هم دنبال کنید استاد .
    ممنون .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی